Di Keheningan Malam itu...

Mata yang terpejam celik di malam yang hening lagi sunyi. Langsir dibuka tirainya... Bintang-bintang yang dirindui tidak memunculkan dirinya.. Tidak pasti mengapa hati tewas dengan perasaan. Airmata mengalir laju sukar dibendung telah memecahkan empangannya yang sekian lama teguh. Hati mengadu segalanya... takut, kecewa, marah, benci, rindu, yakin..ah, semuanya tenggelam dalam fikiran yang bercelaru. Kain juga basah, sejadah yang terhampar tercemar oleh airmata yang penuh erti. Pengharapan disandarkan sepenuhnya kepada Sang Pencipta... diluahkan juga rindu yang ditanggung dan ketakutan yang menyelubungi diri. Biarlah Dia saja mengerti...kerna DIA tidak pernah meninggalkan ketika sendirian.Kerna yang pasti Allah tidak pernah zalim kepada hambaNya. Ya Allah...terimalah hamba sebagai tetamu malam Mu... di keheningan malam aku bersimpuh...



Tuesday, September 28, 2010

D akhir-akhir perjuangan.....

FINAL YEAR




Suasana Pagi di Masjid Wilayah sebelum ke UM

KU ingin Terbang (pada MU ya ALLAH)..........he..he..

Tak sangka dah hmpir 4 tahun bergelumang di bumi penuh warisan ini. Bumi yang banyak mengajar erti kehidupan...

Teringat kata2 ukti Kak zue smlam. Hidup mudah...amalkan ilmu , iman , fikir, dan zikir...
apakah Semudah itu??? Ya..Allah ..berikan aku petunjuk,....Apakah jalan ini harus diteruskan atau ku tinggalkan.... Istihkarah ku masih belum jua kunjung jawapannya... apa yang pasti...aku cukup yakin bahawa Allah masih menyayangiku...menyebabkan aku terus lagi tsabat di jalan ini.... Ya..Allah ....buntunya hamba Mu ini ..masih mencari jawapan yang tak pasti..berilah aku petunjuk...Sesungguhnya Engkaulah yang maha mengetahui dan perencana terbaik buatku....


Ada rasa kesal itu terbit di hatiku...apakah aku belum benar-benar ikhlas.... Kehadiran ku ke DAurah Palestin ku batalkan.... Apakah aku mengejar keduniaan.... Nauzubillah..harap2 tidak begitu.... Perjalanan Ke KL malam itu cukup memenatkan.....
Mungkin ini seminar Kaunseling yang terakhir buatku....kerna di sini aku ingin mencipta kenangan bersama mereka...., yang menyayangi ku selama ini......


Jadikan hamba seorang yang mampu mendapat keredhaan MU sebelum ku kembali pada Mu Ya Allah....
Dakaplah aku dalam pelukan kasih sayang MU...
Terima lah rintihan Ku di setiap penghujung malamMU....
AMIN....


No comments:

Post a Comment