Di Keheningan Malam itu...

Mata yang terpejam celik di malam yang hening lagi sunyi. Langsir dibuka tirainya... Bintang-bintang yang dirindui tidak memunculkan dirinya.. Tidak pasti mengapa hati tewas dengan perasaan. Airmata mengalir laju sukar dibendung telah memecahkan empangannya yang sekian lama teguh. Hati mengadu segalanya... takut, kecewa, marah, benci, rindu, yakin..ah, semuanya tenggelam dalam fikiran yang bercelaru. Kain juga basah, sejadah yang terhampar tercemar oleh airmata yang penuh erti. Pengharapan disandarkan sepenuhnya kepada Sang Pencipta... diluahkan juga rindu yang ditanggung dan ketakutan yang menyelubungi diri. Biarlah Dia saja mengerti...kerna DIA tidak pernah meninggalkan ketika sendirian.Kerna yang pasti Allah tidak pernah zalim kepada hambaNya. Ya Allah...terimalah hamba sebagai tetamu malam Mu... di keheningan malam aku bersimpuh...



Monday, January 18, 2010

Erti Hijrah ku...

Salam ukhuwah ....

Bermulanya satu perjalanan, disebalik ketenangan wajahnya. namun, hanya DIA yang mengetahui sorotan hatinya.... Puas mencari.... Baru kini ku temui sinarnya...

Penatnyer... Astagfirullah.. bukankah mengeluh itu sifat syaitan... Tenggelam dengan kesibukan final projek... Pening... Oksigen-oksigen... O ya, ditakdirkan oleh Allah diri terpilih menjadi saksi kebesaran ALlah dalam program ESQ.... Memang best.... Bergelen-gelen air mata tumpah dalam masa dua hari itu... Jauh sekali untuk ku mengertikan puncanya... Ku titipkan disini kerna aku tidak ingin kehilangan memori itu... Antara hari terindah dalam hidupku...
Dari program itu aku mengenali diri...
Dari situ aku lebih mengenal Pencipta ku...
Dari situ juga aku mengerti dan yakin jalan yang ku pilih ini adalah benar...
Dari situ juga menjadikan aku lebih tahu tentant ikhlas memperjuangkan jalan Allah...
Dari situ juga aku mengerti sebuah hijrah dan perubahan...
Dari situ juga aku perlu sedar untuk mengubah orang di sekelilingku.. dan
apa yang penting... Aku lah yang harus memulainya sekarang...
Redhai perjuangan ku ya Allah...

No comments:

Post a Comment